Blog ten stworzyłem by ukazać wszystkim, że marzenia się spełniają. Nawet te najskrytsze. Chciałbym pokazać wszystkim, że chcieć to móc. Wystarczy tylko odrobina dobrych chęci. Na wszystkie podróże zapracowałem sam na magazynie w Anglii

sobota, 20 stycznia 2018

Mediolan po raz ostatni

Ostatnim punktem Naszego wyjazdu był Mediolan, jednak nie tak jak dzień wcześniej "w przelocie" a dokładniej i spokojniej. Byliśmy już porządnie zmęczeni całą podróżą, więc ten dzień zaplanowaliśmy na spokojne spacery po najważniejszych miejscach w stolicy Lombardii. Jednak zanim dotarliśmy do Mediolanu musieliśmy dostać się na dworzec kolejowy i stamtąd dopiero do Mediolanu. Bergamo latem można powiedzieć, że w ogóle nie budzi się z letargu. Wtorek, pomimo godziny 11 w mieście było pusto jak w niedzielę rano. Pogoda Nam dopisywała. każdego dnia mieliśmy bezchmurne niebo i temperaturę powyżej 20stopni. Tego dnia nie było inaczej.
Pierwsze kroki ze stacji skierowaliśmy na Piazza Del Duomo. W odróżnieniu od Bergamo, Mediolan tętnił życiem.
Po sesji fotograficznej przy katedrze poszliśmy szukać cienia w Galleria Vittorio Emannuelle gdzie mieszczą się butiki najważniejszych światowych domów mody a także restauracje oraz sklepy z pamiątkami.

Pomimo cudownej architektury i przeszklonego dachu trzeba również patrzeć pod nogi. W pewnym miejscu na mozaice ułożonej na podłodze znajduje się podobizna byka. Zgodnie z legendą należy obrócić się 3 razy o 360 stopni w prawo w miejscu byczych genitaliów by zagwarantować sobie szczęście na całe życie. Być może dzięki temu właśnie bykowi od 7 lat wciąż jestem szczęśliwym człowiekiem.
Byliśmy już niesamowicie zmęczeni. Nadmiar wrażeń, intensywność zwiedzania oraz ciągle palące słońce sprawiły że musieliśmy zrezygnować z części planów i już o 16.00 byliśmy w drodze powrotnej do Bergamo gdzie wybraliśmy się na kawę oraz spacer by podziwiać miasto podczas zachodu słońca.

Na tym zdjęciu doskonale widać zmęczenie ;-)
Wieczór tego dnia spędziliśmy w Hostelu gdzie na balkonie podziwiałem najpiękniejszy widok na świecie