Blog ten stworzyłem by ukazać wszystkim, że marzenia się spełniają. Nawet te najskrytsze. Chciałbym pokazać wszystkim, że chcieć to móc. Wystarczy tylko odrobina dobrych chęci. Na wszystkie podróże zapracowałem sam na magazynie w Anglii


czwartek, 17 lutego 2011

Barcelona: ceny, transport: podsumowanie!

Wiele osób pyta mnie ile właściwie wydałem na cały mój wyjazd do Barcelony. Otóż całkowity koszt biletów lotniczych to 100funtów (cena jest tak wysoka, ponieważ bilety rezerwowałem około miesiąca przed lotem), za 6 nocy w hostelu zapłaciłem 84funty, a na wejściówki bilety i inne przyjemności przeznaczyłem 160 funtów. Co daje nam łącznie 340 funtów, jest to kwota w pełni wystarczająca by przez 7dni dobrze bawić się w stolicy Katalonii. Jak już wspomniałem, koszt ten byłby niższy gdybym zarezerwował bilety wcześniej. Ceny wejściówek są niestety wysokie: wejście do Casa Baltio to 18 euro, do Sagrada Familia 15 euro, mecz FC Barcelona od 30euro. Komunikacja miejska jest bardzo łatwa ze względu na istnienie biletów okresowych. Ja jeździłem z biletem tygodniowym wartym 30 euro. Dzięki temu biletowi mogłem podróżować do woli całą siecią metra (8 linii), dziennymi liniami autobusowymi (w nocy kursują autobusy Nit Bus, na które bilet nie obowiązuje!) mogłem również poruszać się pociągami FGC, częściowo (strefa 1) pociągami RENFE oraz tramwajem. Co do metra: wszystko jest tam bardzo czytelne, wiadomo kiedy nadjedzie pociąg. W godzinach szczytu metro kursuje co kilka minut. Ogarnięta osoba nie będzie miała problemu ze znalezieniem drogi do swojego pociągu. Jeśli chodzi o jedzenie. W MC Donald's strefa dobrych cen wynosi 1euro, więc spokojnie można najeść się za 5 euro. Ja jednak wolałem spróbować lokalnych specjałów. Jak już wcześniej pisałem, znalazłem bardzo tani bar (obiad za 7euro), posiłek w wykwintnej restauracji wiąże się oczywiście z większymi kosztami. Ale bądźmy szczerzy... w luksusowej restauracji nie znajdziemy prawdziwego klimatu miejsca w którym gościmy. W przeciwieństwie do tanich barów gdzie można posłuchać zaciętych dyskusji na tematy polityki i sportu. A teraz pora moich własnych opinii na temat Barcelony oraz Katalonii. Barcelona naprawdę jest niezwykłym miastem. Architektura jest niepowtarzalna co sprawia, że nie ma takiego drugiego miejsca na świecie. Barcelona oraz Katalonia posiadają swój wyjątkowy klimat. Tydzień w Barcelonie będzie się dla mnie kojarzyła z oryginalnością oraz najpiękniejszymi chwilami mojego życia! Jestem pewien, że jeszcze tam wrócę.  

2 komentarze:

  1. Hej a w jakim hostelu byłeś?

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.mediterraneanhostel.com/
    Serdecznie polecam ten hostel. Nie dość, ze maja naprawdę pomocna obsługę, to jeszcze znajduje się w samym centrum miasta.

    OdpowiedzUsuń